Všeobecné obchodné podmienky pre kuriérov doručovacie služby BOLT FOOD

Všeobecné obchodné podmienky pre kuriérov doručovacie služby BOLT FOOD

Naposledy aktualizované 21.11.2019

Tieto Všeobecné obchodné podmienky sa vzťahujú na všetky vzťahy medzi spoločnosťou Bolt a kuriérom v priebehu používania platformy BOLT FOOD (ako je definovaná nižšie). Registráciou na platforme BOLT FOOD kuriér súhlasí s uplatňovaním a obsahom týchto Všeobecných obchodných podmienok a je informovaný o spracovaní svojich osobných údajov oznámených v priebehu registrácie a používania platformy BOLT FOOD za podmienok uvedených v týchto Všeobecných obchodných podmienkach

1. DEFINÍCIA

Skutočné náklady na dodávku

Skutočné celkové náklady na každú dodávku, ktoré sa zaplatia kuriérovi. Výška skutočných nákladov na dodanie sa vypočíta v súlade s bodom 7.1 nižšie.

Sprostredkovateľský poplatok

Poplatok, ktorý má kuriér zaplatiť spoločnosti Bolt v súlade s bodom 7.3 nižšie za poskytovanie sprostredkovateľských služieb kuriérovi.

BOLT

Bolt Operations OÜ, identifikačné číslo: 14532901, adresa: Vana-Lõuna 15, Tallinn 10134, Estónsko,
E-mailová adresa: cz-food@bolt.eu.

Platforma BOLT FOOD

Platforma na doručovanie jedla prevádzkovaná spoločnosťou Bolt ako služba informačnej spoločnosti, ktorá i) umožňuje prevádzkovateľovi reštaurácie ponúkať používateľom jedlo na doručenie a uzatvárať kúpne zmluvy na predaj jedla klientom, ii) umožňuje používateľom zadávať objednávky jedla prevádzkovateľovi reštaurácie, uzatvárať kúpne zmluvy na strane klienta a zabezpečiť doručenie objednávky kuriérom a iii) umožňuje kuriérovi ponúkať klientom doručovacie služby za doručenie objednávky.

KLIENT

Každý používateľ platformy BOLT FOOD, ktorý zadal objednávku a uzavrel kúpnu zmluvu s prevádzkovateľom reštaurácie a zmluvu o doručovaní s kuriérom.

DÔVERNÉ INFORMÁCIE

Know-how, obchodné tajomstvo a iné informácie dôverného charakteru (najmä všetky chránené technické, priemyselné a obchodné informácie, údaje o zákazníkoch a dodávateľoch a technické postupy bez ohľadu na formu, v ktorej sú uchovávané, a všetky informácie týkajúce sa: (i) podnikania a (ii) obsahu Všeobecných obchodných podmienok

KURIÉR

Každá osoba, ktorá sa zaregistrovala na platforme BOLT FOOD ako poskytovateľ donáškovej služby, v rámci ktorej
doručovanie jedál objednaných prostredníctvom platformy BOLT FOOD klientom.

POPLATOK ZA KURIÉRSKE SLUŽBY

Poplatok za doručovacie služby v súvislosti s objednávkou, ktorý klient zaplatí kuriérovi na základe zmluvy o poskytovaní zmluva o doručovaní. Poplatok za kuriérske služby sa vypočíta v súlade so zásadami uvedenými v článku 7.

ZMLUVA O POSKYTOVANÍ DODÁVATEĽSKÝCH SLUŽIEB

Zmluva o doručení objednávky uzatvorená medzi klientom a kuriérom prostredníctvom platformy BOLT FOOD

MIESTO DODANIA

Adresa uvedená v objednávke, na ktorú si klient želá dostať objednané potraviny.

VŠEOBECNÉ PODMIENKY

Tieto podmienky upravujú vzťah medzi spoločnosťou Bolt a kuriérmi v súvislosti s používaním platformy BOLT FOOD kuriérmi.

JIEDLO

Všetky hotové jedlá a/alebo iné jedlá alebo nápoje, ktoré prevádzkovateľ reštaurácie predáva prostredníctvom platformy BOLT FOOD

TRH

Opatrenia a funkcie platformy BOLT FOOD, ktoré umožňujú využívanie doručovacích služieb na požiadanie poskytovaných kuriérmi

POPLATKY ZA POUŽÍVANIE TRHOVISKA

Poplatky zaplatené kuriérom v súlade s bodom 7.4

MINIMÁLNA HODNOTA OBJEDNÁVKY

Suma stanovená platformou BOLT FOOD ako minimálna cena jedla objednaného prostredníctvom platformy BOLT FOOD

KOMPENZÁCIA MINIMÁLNEJ HODNOTY

Poplatok, ktorý klient zaplatí kuriérovi v súlade s bodom 7.3 ako kompenzáciu rozdielu medzi minimálnou hodnotou objednávky a cenou potravín v rámci tejto objednávky

OBJEDNÁVKA

Objednávka jedla, ktorú si klient objednal u prevádzkovateľa reštaurácie.

POŽIADAVKA

Signál odoslaný jednému alebo viacerým kuriérom s uvedením času a miesta vyzdvihnutia objednávky

RESTAURÁCIA

Každá prevádzkareň, prostredníctvom ktorej prevádzkovateľ reštaurácie vykonáva svoju činnosť na platforme BOLT FOOD

PREVÁDZKOVATEĽ REŠTAURÁCIE

Prevádzkovateľ akejkoľvek reštaurácie, kaviarne, bistra, stánku s občerstvením, jedálne alebo zariadenia, ktoré sa zaoberá len dodávkou jedla, oddelenie stravovania v obchode s potravinami alebo v akomkoľvek inom zariadení zaoberajúcom sa výrobou potravín, s ktorým má spoločnosť Bolt uzatvorenú zmluvu

UŽÍVATEĽ

Každá osoba, ktorá si zaregistrovala používateľský účet na platforme BOLT FOOD a využíva služby platformy BOLT FOOD prostredníctvom tohto používateľského účtu.

2. PRÁVNY RÁMEC

2.1 Platforma BOLT FOOD umožňuje Klientovi objednať si jedlo od prevádzkovateľov reštaurácií a zabezpečiť doručenie objednávky.

2.2 Pokiaľ ide o doručenie objednávky, zákazník uzatvára zmluvu o poskytovaní doručovacích služieb priamo s kuriérom. Zmluva o poskytovaní doručovacích služieb sa považuje za uzavretú, keď kuriér prijme žiadosť prostredníctvom platformy BOLT FOOD.

2.3 Pri prevádzke platformy BOLT FOOD spoločnosť Bolt vystupuje len ako poskytovateľ informačných služieb a nie je zmluvnou stranou zmluvy o poskytovaní služieb doručovania. Kuriér nie je zamestnancom spoločnosti Bolt a nekoná ako subdodávateľ spoločnosti Bolt. Doručovacie služby zabezpečuje klient.

2.4 Pri prevádzke platformy BOLT FOOD spoločnosť Bolt vystupuje ako sprostredkovateľ kuriérov pri uzatváraní zmlúv o doručovacích službách medzi kuriérmi a klientmi. Ako zástupca je spoločnosť Bolt oprávnená každým kuriérom
prijímať určité platby od klientov a prevádzkovateľov reštaurácií v mene a/alebo v prospech kuriéra a
rozdeliť získané finančné prostriedky medzi kuriérov v súlade s týmito všeobecnými podmienkami.

3. SPÔSOB DORUČENIA

3.1 Kuriéri si môžu zvoliť spôsob doručenia podľa vlastného uváženia.

3.2 Kurier je výlučne zodpovedný za dodržiavanie všetkých platných zákonov a predpisov upravujúcich prevádzku a používanie zvoleného dopravného prostriedku (napr. licencie, poistenie atď.).

4. POSKYTOVANIE KURIÉRSKYCH SLUŽIEB NA PLATFORME BOLT FOOD

4.1 Keď kuriér dostane od spoločnosti Bolt informácie o svojom účte, môže začať používať platformu BOLT FOOD na svojom smartfóne alebo tablete. Spoločnosť Bolt neposkytuje dostatočne silné zariadenie alebo internetové pripojenie na používanie platformy BOLT FOOD. Spoločnosť Bolt nezodpovedá za efektívne fungovanie platformy Bolt Food Platform na akomkoľvek zariadení.

4.2 Kuriér zaručuje, že pri poskytovaní Služby doručenia bude dodržiavať všetky platné právne predpisy týkajúce sa poskytovania Služby doručenia Klientovi a splní všetky požiadavky uvedené v Prílohe 2 1(Požiadavky na poskytovanie doručovacia služba).

4.3 Podrobné pokyny a predpisy na používanie platformy BOLT FOOD sú uvedené v prílohe 3 (Pokyny na používanie platformy BOLT FOOD).

4.4 Kuriér môže poskytovať službu doručenia kedykoľvek sa prihlási do platformy BOLT FOOD. V ideálnom prípade by mal kuriér nosiť oblečenie značky Bolt, ak si ho zakúpil, s výhradou nižšie uvedených obmedzení. Kuriér môže na poskytovanie doručovacej služby použiť termotašku poskytnutú spoločnosťou Bolt alebo vlastnú termotašku. Pri poskytovaní donáškovej služby na platforme BOLT FOOD nesmie kuriér nosiť žiadne oblečenie, príslušenstvo ani vybavenie, na ktorom by bolo logo alebo značka konkurenčnej platformy na donášku potravín. V žiadnom prípade nesmie kuriér nosiť oblečenie, príslušenstvo alebo vybavenie s akýmkoľvek logom alebo značkou spoločnosti Bolt v kombinácii s akýmkoľvek oblečením, príslušenstvom alebo vybavením s logom alebo značkou konkurenčnej platformy na doručovanie potravín.

4.5 Kurier si môže zvoliť čas a trvanie poskytovania služby doručenia na platforme BOLT FOOD podľa vlastného uváženia. Bez ohľadu na vyššie uvedené musí kuriér dokončiť doručenie každej objednávky prijatej pred ukončením Služby.

4.6 Kuriér nie je povinný poskytovať svoje služby osobne a môže podľa vlastného uváženia využiť tretie strany ako subdodávateľov na poskytovanie doručovacích služieb Klientovi. Kuriér je povinný zabezpečiť, aby subdodávateľ spĺňal požiadavky na poskytovanie doručovacej služby uvedené v prílohe 2 týchto všeobecných podmienok a zodpovedá za
zodpovednosť. Všetky poplatky získané jeho náhradou za doručovacie služby budú zaslané na bankový účet kuriéra, ktorý ich rozdelí podľa dohody so subdodávateľom.

4.7 Zákazník môže prostredníctvom platformy BOLT FOOD zanechať spätnú väzbu a podať sťažnosť na doručovacie služby. Spoločnosť Bolt sa bude sťažnosťami zaoberať podľa vlastného uváženia, prešetrí sťažnosť (ak je to potrebné) a rozhodne o ďalšom postupe pri riešení sťažnosti. Ak kuriér podstatným spôsobom poruší svoje povinnosti alebo je proti nemu podaných viacero sťažností, spoločnosť Bolt bude mať právo dočasne alebo trvalo zakázať kuriérovi používať platformu BOLT FOOD.

4.8 Spoločnosť Bolt je oprávnená kedykoľvek dočasne alebo trvalo zmeniť, upraviť alebo ukončiť poskytovanie služby informačnej spoločnosti prostredníctvom platformy BOLT FOOD.

5. VYZDVIHNUTIE OBJEDNÁVKY

5.1 Kuriér musí prevziať prijatú objednávku v čase a na mieste uvedenom na platforme BOLT FOOD.

5.2 Kuriér musí potraviny, ktoré predtým zabalil v reštaurácii, vložiť do termotašky bez pridania alebo odstránenia akéhokoľvek obalu.

6. DORUČENIE OBJEDNÁVKY

6.1 Kuriér si môže zvoliť trasu doručenia podľa vlastného uváženia, pričom objednávka musí byť doručená na túto adresu čo najskôr s ohľadom na dopravné a poveternostné podmienky. Platforma BOLT FOOD vypočíta odporúčanú trasu a odhadovaný čas doručenia objednávky, ale táto trasa nie je pre kuriéra záväzná.

6.2 Kuriér nesmie otvárať obaly poskytnuté reštauráciou a musí doručiť jedlo tak, ako ho pripravila reštaurácia. Kuriér nesmie potraviny nijakým spôsobom meniť, upravovať, pridávať, odstraňovať ani inak s nimi manipulovať.

6.3 Kuriér je povinný odovzdať objednávku Klientovi na mieste dodania uvedenom na platforme BOLT FOOD. Podrobné pokyny pre prípady, keď kuriér nemôže doručiť Objednávku na Miesto doručenia, sú uvedené v prílohe 3 (Pokyny na používanie platformy BOLT FOOD).

6.4 Ak objednávka obsahuje alkohol, tabakové výrobky, energetické nápoje alebo akýkoľvek iný výrobok, pre ktorý právne predpisy vyžadujú overenie stanoveného minimálneho veku kupujúceho v čase nákupu, kuriér overí, či je klient dostatočne plnoletý na legálny nákup takýchto výrobkov. Toto overenie veku sa vykonáva tak, že kuriér pred vydaním objednávky klientovi skontroluje jeho platný preukaz totožnosti s fotografiou.

6.5 V prípade, že je dodávka alkoholu obmedzená príslušnými právnymi predpismi na určité časové obdobie, je kuriér povinný vydať klientovi alkohol len počas obdobia, ktoré právne predpisy umožňujú na vydanie alkoholu.

7. POPLATKY

7.1 Pri každom doručení dostane kuriér skutočné náklady na doručenie, ktoré vypočíta platforma BOLT FOOD v súlade s princípmi dynamickej cenotvorby, pričom zohľadní vzdialenosť a trvanie doručenia, dopravnú situáciu, poveternostné podmienky, počet kuriérov dostupných na trhu a ďalšie okolnosti.

7.2 Kuriér bude konať ako nezávislý dodávateľ klienta a v rámci skutočných nákladov na doručenie bude mať kuriér nárok na
poplatok za kuriérske služby, ktorý má Klient zaplatiť za doručovaciu službu podľa zmluvy o doručovacej službe. Poplatok za kuriérske služby vypočíta aplikácia BOLT FOOD pre každú dodávku.

7.3 Ak sa na objednávku vzťahuje minimálna hodnota objednávky, klient je povinný zaplatiť kuriérovi náhradu v minimálnej hodnote.

7.4 Bolt zabezpečí, aby bol rozdiel medzi skutočnými nákladmi na doručenie a celkovou sumou Poplatku za kuriérske služby a Kompenzácie minimálnej hodnoty (ak je to uplatniteľné) uhradený kuriérovi vo forme Poplatkov za používanie trhoviska tak, že (i) zaplatí kuriérovi Poplatky za používanie trhoviska alebo (ii) vyberie Poplatky za používanie trhoviska od prevádzkovateľov reštaurácií v mene kuriérov a odovzdáva ich kuriérom.

7.5 Ak súčet poplatku za kuriérsku službu a náhrady minimálnej hodnoty (ak sa uplatňuje) presiahne
skutočných nákladov na doručenie, je spoločnosť Bolt oprávnená účtovať kuriérovi poplatok za sprostredkovanie vo výške, ktoré súčet poplatku za kuriérsku službu a prípadnej náhrady minimálnej hodnoty prevyšuje skutočné náklady na doručenie.

7.6 Spoločnosť Bolt podľa potreby upraví spôsob výpočtu skutočných nákladov na doručenie, aby zohľadnila počet objednávok, podmienky na trhu, poveternostné podmienky, ponuku, dostupnosť kuriérov na trhu a iné faktory relevantné pre doručovaciu službu.

7.7 Spoločnosť Bolt môže určiť marketingový poplatok, ktorý sa má zaplatiť kuriérom za ich podiel na propagácii značky Bolt.

7.8 Spoločnosť Bolt má právo určiť ďalšie poplatky v súvislosti s kuriérmi. V takom prípade aktualizuje tieto všeobecné obchodné podmienky a informuje o tom kuriéra prostredníctvom platformy BOLT FOOD.

8. ÚČTOVNÍCTVO

8.1 Spoločnosť Bolt, ako zástupca kuriéra, bude v mene kuriéra pripravovať a vystavovať klientovi faktúry za poplatok za kuriérske služby a náhradu minimálnej hodnoty (ak je to uplatniteľné) a vyberať platby faktúr v mene kuriéra. Platobná povinnosť Klienta podľa Zmluvy o poskytovaní služieb doručovania sa považuje za splnenú, keď je platba pripísaná na bankový účet spoločnosti Bolt.

8.2 Spoločnosť Bolt ako zástupca kuriéra pripraví a vystaví faktúry sebe (alebo Prevádzkovateľom reštaurácií, ak sa poplatky za používanie trhoviska vyberajú od Prevádzkovateľov reštaurácií) za poplatky za používanie trhoviska v mene kuriéra.

8.3 Spoločnosť Bolt súhlasí s tým, že všetky platby poplatkov za kuriérske služby a kompenzácie minimálnej hodnoty (ak sú uplatniteľné) od Klienta zašle na bankový účet kuriéra, ktorého údaje poskytol spoločnosti Bolt kuriér. V prípade, že je kuriér povinný zaplatiť spoločnosti Bolt sprostredkovateľský poplatok podľa bodu 7.5 týchto Všeobecných podmienok, spoločnosť Bolt vyhotoví a vystaví kuriérovi daňový doklad o sprostredkovateľskom poplatku (ak je to relevantné) a odpočíta sprostredkovateľský poplatok z platby, ktorú zašle kuriérovi.

8.4 Fakturácia a platby medzi spoločnosťou Bolt a kuriérom sa uskutočnia po každom príslušnom období. Obdobie na určenie bude trvať jeden týždeň.

9. ZÁKAZ POUŽÍVANIA A UKONČENIE

9.1 Ak kuriér poruší niektorú z povinností uvedených v týchto všeobecných obchodných podmienkach, spoločnosť Bolt má právo dočasne alebo trvalo zakázať kuriérovi používať platformu BOLT FOOD bez toho, aby bola povinná uhradiť ušlý zisk.

9.2 Spoločnosť Bolt a kuriér majú právo kedykoľvek vypovedať túto zmluvu so 14-dňovou výpovednou lehotou.

9.3 Spoločnosť Bolt má právo zrušiť účet kuriéra s okamžitou platnosťou, ak:

9.3.1 kuriér nesplní požiadavky uvedené v Prílohe 2 (Požiadavky na doručovacie služby);

9.3.2 kuriérovi bolo dočasne alebo trvalo zakázané používať platformu BOLT FOOD podľa článku 4.7 Všeobecných podmienok podmienky a ustanovenia;

9.3.3 kuriér používa platformu BOLT FOOD na účel alebo spôsobom, ktorý nie je v súlade so Všeobecnými podmienkami Všeobecné podmienky alebo sa inak pokúša obísť systém;

9.3.4 kuriér porušil článok 6.2 Všeobecných obchodných podmienok alebo poskytol zavádzajúce informácie o doručení;

9.3.5 kuriér dlhší čas neposkytoval doručovaciu službu na platforme BOLT FOOD;

9.3.6 výpoveď bola daná z iných závažných dôvodov.

9.4 Ukončenie tejto zmluvy nemá vplyv na:

9.4.1 akékoľvek práva ktorejkoľvek zo zmluvných strán, ktoré vznikli pred ukončením zmluvy, vrátane prípadného práva na získanie akýchkoľvek splatných platieb, ktoré neboli zaplatené pred ukončením zmluvy;

9.4.2 akékoľvek záväzky, ktoré sú výslovne označené ako pokračujúce po ukončení zmluvy.

9.5 V prípade zrušenia účtu kuriéra na platforme BOLT FOOD sa kuriér zaväzuje vrátiť termotašku poskytnutú spoločnosťou Bolt spoločnosti Bolt do 3 pracovných dní odo dňa zrušenia účtu. V prípade, že termotaška nie je riadne vrátená alebo nie je v dobrom stave, spoločnosť Bolt je oprávnená zadržať zálohu, ktorá bola za termotašku účtovaná kuriérovi.

10. LICENCIE, PRÁVA DUŠEVNÉHO VLASTNÍCTVA A SPRACOVANIE ÚDAJOV

10.1 Spoločnosť Bolt udeľuje kuriérovi odvolateľnú, nevýhradnú, neprevoditeľnú a nesublicencovateľnú licenciu na používanie platformy BOLT FOOD na účely poskytovania Služby doručenia.

10.2 Všetky práva duševného vlastníctva týkajúce sa softvéru, dokumentácie alebo informácií používaných alebo vyvinutých spoločnosťou Bolt alebo v jej mene v priebehu poskytovania IT služieb podľa týchto Všeobecných podmienok (najmä platforma BOLT FOOD a dôverné informácie), ako aj všetky údaje a štatistiky týkajúce sa dodávok uskutočnených prostredníctvom platformy BOLT FOOD patria spoločnosti Bolt. Kuriér nesmie kopírovať, upravovať, prispôsobovať, spätne analyzovať, distribuovať, dekompilovať ani inak odhaľovať zdrojový kód platformy BOLT FOOD alebo akéhokoľvek iného softvéru používaného spoločnosťou Bolt. Spoločnosť Bolt uchováva údaje o dodávkach a štatistiky za každé príslušné obdobie počas jedného roka od konca príslušného obdobia.

10.3 Kurier nesmie používať platformu BOLT FOOD na žiadne neoprávnené alebo nezákonné účely ani zasahovať do riadneho fungovania platformy BOLT FOOD alebo sa o to pokúšať.

10.4 Kurier bude spracúvať údaje Klienta v súlade s Prílohou č. 1 týchto Všeobecných podmienok (Zmluva o spracúvaní osobných údajov). Podmienky spracúvania osobných údajov Kurierov, ktorí sú fyzickými osobami, sú uvedené v Zásadách ochrany osobných údajov.

11. DÔVERNOSŤ

11.1 Počas trvania sprostredkovateľského vzťahu a po dobu piatich rokov od vypršania alebo ukončenia zmluvy spoločnosť Bolt ani kuriér nezverejnia žiadne dôverné informácie druhej strany a zachovajú ich v tajnosti.

11.2 Dôverné informácie druhej zmluvnej strany možno poskytnúť tretím stranám len s predchádzajúcim písomným súhlasom druhej zmluvnej strany. Bez ohľadu na vyššie uvedené, dôverné informácie môžu byť sprístupnené právnikom, audítorom, účtovníkom, konzultantom a subdodávateľom zmluvnej strany, avšak za predpokladu, že tieto osoby plnia svoje povinnosti v súvislosti so zmluvou a vzťahuje sa na ne doložka o dôvernosti.

12. PRAVIDIEL PROTI PRANIU ŠPINAVÝCH PEŇAZÍ

12.1 Kurier je povinný dodržiavať všetky požiadavky platných právnych predpisov proti praniu špinavých peňazí a nesmie používať platformu BOLT FOOD na pranie špinavých peňazí. Kuriér zaručuje, že nepodlieha žiadnym medzinárodným sankciám, protiteroristickým zákonom ani podobným zákonom, dekrétom, príkazom, zákazom, požiadavkám, pravidlám alebo požiadavkám.

12.2 Spoločnosť Bolt má právo skontrolovať, či kuriér dodržiava pravidlá proti praniu špinavých peňazí, a/alebo zakázať kuriérovi používať platformu BOLT FOOD bez predchádzajúceho upozornenia s cieľom vyšetriť podvod alebo akékoľvek iné porušenie vyššie uvedených pravidiel.

12.3 Kurier je povinný bezodkladne informovať spoločnosť Bolt o všetkých okolnostiach, ktoré môžu predstavovať porušenie tohto článku 12.

13. ZODPOVEDNOSŤ

13.1 Za plnenie zmluvy o poskytovaní doručovacích služieb a za všetky pohľadávky, ktoré uhradí kuriér, zodpovedá výlučne v rámci neho. Spoločnosť Bolt nenesie zodpovednosť za akékoľvek porušenie alebo nedodržanie Zmluvy o poskytovaní služieb doručovania a odmieta akúkoľvek zodpovednosť za dopravné priestupky alebo nehody, ku ktorým dôjde pri plnení Zmluvy o poskytovaní služieb doručovania.

13.2 Spoločnosť Bolt zodpovedá za škody alebo ušlý zisk kuriéra len v prípade, ak úmyselne alebo z hrubej nedbanlivosti poruší tieto Všeobecné obchodné podmienky.

13.3 Kuriér odškodní spoločnosť Bolt za všetky nároky, súdne alebo správne konania, požiadavky, straty, škody, náklady alebo výdavky akejkoľvek povahy, vrátane poplatkov a výdavkov na právnika, ktoré súvisia s poskytovaním doručovacích služieb kuriérom, a bude ju chrániť pred nimi.

13.4 Ak Klient uplatní právny nárok v dôsledku porušenia zmluvy o poskytovaní doručovacích služieb, kuriér odškodní spoločnosť Bolt za všetku zodpovednosť v súvislosti s týmto nárokom.

14. OSTATNÉ USTANOVENIA

14.1 Ak existujú iné jazykové verzie zmluvy, rozhodujúca je anglická verzia.

14.2 Spoločnosť Bolt si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť tieto podmienky. O takejto zmene informuje kuriéra prostredníctvom platformy BOLT FOOD alebo na e-mailovú adresu, ktorú kuriér poskytol spoločnosti Bolt.

14.3 Kurier nesmie postúpiť žiadne zo svojich práv alebo povinností vyplývajúcich z týchto Všeobecných obchodných podmienok vcelku ani čiastočne.

14.4 Tieto Všeobecné podmienky a akékoľvek práva alebo nároky vyplývajúce zo Zmluvy o poskytovaní služieb dodávok alebo v súvislosti s ňou sa riadia hmotným právom Estónskej republiky. Ak sa príslušný spor vyplývajúci z týchto Všeobecných obchodných podmienok alebo Zmluvy o poskytovaní služieb doručovania nepodarí vyriešiť zmierom, spor sa s konečnou platnosťou rozhodne na Okresnom súde Harju v Tallinne, Estónsko.

PRÍLOHA 1 DOHODA O SPRACÚVANÍ OSOBNÝCH ÚDAJOV

Táto Zmluva o spracovaní osobných údajov tvorí neoddeliteľnú súčasť Rámcovej zmluvy a bude sa vzťahovať na všetky vzťahy, ktoré vzniknú medzi spoločnosťou Bolt a kuriérom počas používania platformy BOLT FOOD v súvislosti so spracovaním osobných údajov.

ČASŤ 1

ZÁKLADNÉ INFORMÁCIE

A. Počas plnenia Zmluvy o poskytovaní doručovacích služieb a používania platformy BOLT FOOD si spoločnosť Bolt a kuriér navzájom poskytujú osobné údaje ako samostatní správcovia údajov.

B. V prípade rozporu medzi Zmluvou o poskytovaní služieb a Zmluvou o spracovaní údajov v súvislosti so spracovaním osobných údajov má prednosť Zmluva o spracovaní údajov.

1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA A DEFINÍCIE

1.1 Pojmy použité v tejto dohode o spracúvaní údajov majú význam, ktorý je im priradený v dohode alebo v článku 4 všeobecného nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane údajov (ďalej len „GDPR“). Pojem “ dotknutá osoba “ znamená identifikovanú alebo identifikovateľnú fyzickú osobu, ktorej sa platforma BOLT FOOD používa a ktorej sa zdieľané osobné údaje týkajú.

1.2 V zmysle nariadenia GDPR sú spoločnosti Bolt aj Courier prevádzkovateľmi údajov, pokiaľ ide o spracúvanie osobných údajov, ktoré vykonáva každá z nich v rámci svojej pôsobnosti.

2. VŠEOBECNÉ POVINNOSTI KURIÉRA

2.1 Kuriér môže spracúvať osobné údaje len v súlade s platnými právnymi predpismi, ustanoveniami zmluvy a ustanoveniami tejto zmluvy o spracúvaní osobných údajov.

2.2 Kurier nesmie spracúvať osobné údaje mimo Európskeho hospodárskeho priestoru.

2.3. Kuriér sa zaväzuje spracúvať osobné údaje získané od spoločnosti Bolt výlučne v súlade so zásadami spracúvania údajov uvedenými v časti 2 tejto zmluvy a len na účely uvedené v časti 3 tejto zmluvy, pokiaľ dotknutá osoba neudelila Kuriérovi súhlas na ďalšie spracúvanie. Aby sa predišlo pochybnostiam, kuriér nepoužije osobné údaje subjektu údajov na marketingové účely, pokiaľ subjekt údajov výslovne neurčil inak.

2.4 Kuriér zabezpečí absolútnu dôvernosť osobných údajov prijatých od spoločnosti Bolt. Kuriér zabezpečí, aby k osobným údajom mali prístup len tí zástupcovia kuriéra, ktorí ich nevyhnutne potrebujú v súvislosti s plnením svojich povinností, a aby sa na všetkých týchto zástupcov vzťahovala povinnosť mlčanlivosti.

2.5 Kurier zabezpečí bezpečnosť osobných údajov, aby ich chránil pred neúmyselným alebo neoprávneným spracovaním, zverejnením alebo zničením. Kuriér okrem iného zabezpečí, aby sa nevyhotovovali žiadne fyzické ani iné kópie údajov poskytnutých kuriérovi prostredníctvom platformy BOLT FOOD.

2.6 Po ukončení zmluvy kuriér vymaže alebo zlikviduje všetky osobné údaje, ktoré dostal od spoločnosti Bolt, vrátane všetkých (záložných) kópií osobných údajov, ktoré má v držbe a ktoré dostal od spoločnosti Bolt, pokiaľ nie je právne povinný tak urobiť podľa platných právnych predpisov alebo pokiaľ dotknutá osoba neudelila kuriérovi súhlas s ďalším spracovaním a uchovávaním osobných údajov.

2.7 Ak kuriér využíva (pod)spracovateľov, nesie plnú zodpovednosť za ich činnosť.

2.8 Spoločnosť Bolt má právo kedykoľvek skontrolovať, či kuriér dodržiava zmluvu o spracovaní údajov.

3. PRÁVA DOTKNUTEJ OSOBY

3.1 Obe strany sú povinné zabezpečiť, aby ich postupy spracovania osobných údajov boli v súlade so zákonom.

3.2 Kurier zaručuje, že pri spracúvaní osobných údajov budú dodržiavané všetky práva dotknutých osôb podľa GDPR, najmä tieto práva:

3.2.1 právo na prístup podľa článku 15 GDPR,

3.2.2 právo na opravu podľa článku 16 GDPR,

3.2.3 právo na výmaz („právo byť zabudnutý“) podľa článku 17 GDPR,

3.2.4 právo na obmedzenie spracovania podľa článku 18 GDPR,

3.2.5 právo na prenosnosť údajov podľa článku 20 GDPR.

4. PORUŠENIE OCHRANY OSOBNÝCH ÚDAJOV

4.1 V prípade (podozrenia) na porušenie ochrany osobných údajov v súvislosti s osobnými údajmi prijatými od spoločnosti Bolt alebo v prípade incidentu, ktorý pravdepodobne povedie k porušeniu ochrany osobných údajov, bude kuriér bezodkladne informovať spoločnosť Bolt o tejto situácii.

4.2 Kuriér je povinný zaslať Boltovi oznámenie bezodkladne, najneskôr však do 24 hodín po tom, ako sa dozvedel o porušení ochrany osobných údajov.

5. ZODPOVEDNOSŤ A NÁHRADA ŠKODY

5.1 Kuriér prijíma plnú zodpovednosť a odškodní spoločnosť Bolt a zbaví ju akejkoľvek zodpovednosti, škôd, pokút uložených v správnom konaní alebo akýchkoľvek iných nárokov, ktoré vzniknú spoločnosti Bolt alebo ktoré si akákoľvek osoba uplatní voči spoločnosti Bolt v súvislosti s porušením Zmluvy o spracovaní údajov alebo požiadaviek podľa platných právnych predpisov zo strany kuriéra.

5.2 V prípade porušenia akéhokoľvek ustanovenia Zmluvy o spracovaní osobných údajov alebo požiadavky podľa platných právnych predpisov je kuriér povinný v plnej výške nahradiť spoločnosti Bolt všetky škody priamo alebo nepriamo spôsobené takýmto porušením vrátane nákladov na právne služby spojené s porušením.

5.3 Kurier je povinný bezodkladne informovať spoločnosť Bolt, ak je proti nemu vedené akékoľvek súdne konanie alebo ak mu bola uložená pokuta v správnom konaní v súvislosti so Zmluvou o spracovaní údajov.

6. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

6.1 Zmluva o spracovaní údajov zostáva v platnosti počas trvania Hlavnej zmluvy.

6.2 Zmluva o spracovaní údajov sa riadi estónskym právom.

ČASŤ 2

ZÁSADY SPRACOVANIA ÚDAJOV

1. Obmedzenie účelu: Osobné údaje sa môžu spracúvať a používať len na účely opísané v časti 3.

2. Kvalita a primeranosť údajov: Osobné údaje musia byť presné, primerané, relevantné a v prípade potreby aktuálne.

3. Transparentnosť: Dotknuté osoby musia dostať informácie o svojich osobných údajoch, ktoré sa zhromažďujú s cieľom zabezpečiť spravodlivé spracovanie (informácie o účeloch spracovania a prenosu).

4. Bezpečnosť a dôvernosť: prevádzkovateľ údajov musí prijať technické a organizačné bezpečnostné opatrenia, ktoré sú primerané rizikám spojeným so spracúvaním, napríklad proti náhodnému alebo neoprávnenému zničeniu, neoprávnenému zverejneniu alebo prístupu.

5. Právo na prístup, opravu, vymazanie a námietku: Dotknuté osoby musia dostať osobné informácie, ktoré o nich uchováva prevádzkovateľ. Dotknuté osoby musia mať možnosť požiadať o opravu, zmenu alebo vymazanie osobných údajov, ktoré sa ich týkajú, ak sú nepresné alebo sa spracúvajú v rozpore s týmito zásadami.

ČASŤ 3

1. DOTKNUTÉ OSOBY

Fyzické osoby, ktoré používajú platformu BOLT FOOD (klienti).

2. ÚČEL SPRACOVANIA ÚDAJOV

Umožniť dotknutým osobám používať platformu BOLT FOOD na objednávanie doručenia objednaných jedál kuriérmi.

3. KATEGÓRIE OSOBNÝCH ÚDAJOV

Nasledujúce údaje poskytnuté o dotknutej osobe prostredníctvom platformy BOLT FOOD:

3.1 meno a prvé písmeno priezviska;

3.2 telefónne číslo;

3.3 obsah objednávky a cenu objednávky;

3.4 adresu, na ktorú má byť objednávka doručená (vrátane kódu vstupnej brány atď.);

3.5 akékoľvek ďalšie údaje, ktoré Klient poskytne kuriérovi prostredníctvom platformy BOLT FOOD.

4. ČAS SPRACOVANIA

Príjemca údajov (kuriér) sa zaväzuje vymazať alebo zlikvidovať osobné údaje každej dotknutej osoby získané od odosielateľa údajov (Bolt) do jedného mesiaca od splnenia príslušnej objednávky, pokiaľ dotknutá osoba neudelila príjemcovi údajov (kuriérovi) osobitný súhlas s ďalším spracovaním.

5. CITLIVÉ ÚDAJE

Neprenášajú sa žiadne citlivé osobné údaje.

PRÍLOHA 2 POŽIADAVKY NA DORUČOVACIE SLUŽBY

Táto príloha tvorí neoddeliteľnú súčasť zmluvy a príslušných všeobecných zmluvných podmienok. Všetky pojmy majú význam, ktorý je im priradený vo Všeobecných podmienkach.

1. POŽIADAVKY NA KURIÉROV

1.1 KURIÉR MUSÍ MAŤ 18 ROKOV

1.2 Kuriér nesmie poskytovať doručovacie služby, ak trpí nákazlivou chorobou, o ktorej vie. Kuriér je a po celý čas poskytovania doručovacej služby musí byť zdravotne spôsobilý na používanie zvoleného
dopravné prostriedky. Spoločnosť Bolt má právo kedykoľvek požiadať kuriéra o predloženie lekárskeho potvrdenia. Ak existuje dôvod domnievať sa, že kuriér nie je schopný bezpečne doručiť objednávky, alebo ak kuriér odmietne poskytnúť lekárske potvrdenie, spoločnosť Bolt má právo zakázať kuriérovi prístup na platformu BOLT FOOD.

1.3 Kuriér nesmie poskytovať doručovacie služby pod vplyvom alkoholu alebo drog.

2. POŽIADAVKY NA POSKYTOVANIE DORUČOVACEJ SLUŽBY

2.1 Ak sa podľa platných právnych predpisov vyžaduje, aby bol kuriér registrovaný ako poskytovateľ služieb, podnikateľský alebo podobný subjekt na daňové alebo iné účely, musí kuriér pri poskytovaní Služby doručenia prostredníctvom Platformy BOLT FOOD vždy dodržiavať príslušné požiadavky.

2.2 Po registrácii na platforme BOLT FOOD sa od kuriéra bude vyžadovať, aby sa zúčastnil školenia o zdraví a hygiene a potvrdil, že školenie absolvoval.

2.3 Kuriér sa nesmie počas jazdy správať bezohľadne, čo zahŕňa nebezpečnú jazdu, jazdu vozidlom v nevyhovujúcom stave, umožnenie neoprávnenej tretej osobe sprevádzať kuriéra vo vozidle počas poskytovania doručovacej služby.

2.4 Termotašky používané pri dodávke musia byť čisté a v dobrom stave. Ak kuriér používa na doručovanie vozidlo, musí byť aj toto vozidlo čisté a v dobrom stave.

2.5 Pred každou dodávkou musí kuriér zabezpečiť, aby bolo termovrecko čisté a aby sa používalo spôsobom, ktorý zabezpečí bezpečnosť a ochranu zdravia potravín a zabráni ich kontaminácii. Kuriér musí podľa potreby očistiť termotašku handričkou, aby sa zabezpečilo, že termotaška bude pri doručovaní objednávok vždy čistá.

2.6 Na čistenie termotašky môže kuriér používať len čistiace prostriedky a čistiť ju spôsobom, ktorý nespôsobí kontamináciu potravín alebo neohrozí ľudské zdravie. Čistiace a dezinfekčné prostriedky sa musia vždy používať v súlade s pokynmi výrobcu týchto prostriedkov.

2.7 Kuriér musí zabezpečiť ochranu objednaných potravín pred kontamináciou tým, že zabezpečí, aby bolo termovrecko počas celého procesu doručovania riadne uzavreté. Ak sa vozidlom doručuje niečo iné ako potraviny, kuriér zabezpečí, aby boli potraviny v termotaške dostatočne oddelené, aby sa zabránilo ich kontaminácii.

2.8 Kuriér zabezpečí, aby bola objednávka doručená klientovi do 1 hodiny od prípravy jedla v reštaurácii.

PRÍLOHA 3 USMERNENIA NA POUŽÍVANIE PLATFORMY BOLT FOOD

Táto príloha tvorí neoddeliteľnú súčasť zmluvy a príslušných všeobecných zmluvných podmienok. Všetky pojmy majú význam, ktorý je im priradený vo Všeobecných podmienkach.

1. Aby mohol kuriér poskytovať službu doručenia, musí sa označiť ako aktívny na platforme BOLT FOOD stlačením tlačidla „Go Online“. Ak chce kuriér v daný deň ukončiť poskytovanie doručovacích služieb, musí sa na platforme BOLT FOOD označiť ako neaktívny stlačením tlačidla „Zastaviť nové požiadavky“.

2. Pri poskytovaní doručovacej služby (a aj inokedy) by mal kuriér v ideálnom prípade nosiť oblečenie značky Bolt, ak bolo zakúpené.

3. Keď prevádzkovateľ reštaurácie prijme objednávku klienta, odošle požiadavku jednému z kuriérov v danej oblasti. Kuriér sa môže rozhodnúť, či túto žiadosť prijme alebo odmietne.

4. Kuriér môže prijať nové požiadavky pred ukončením doručenia predchádzajúcej objednávky.

5. Po vyzdvihnutí objednávky v reštaurácii kuriér označí objednávku ako vyzdvihnutú na platforme BOLT FOOD, t. j. „Vyzdvihnuté“.

6. Po odovzdaní objednávky klientovi kuriér označí objednávku na platforme BOLT FOOD ako doručenú, t. j. „Delivered“.

7. Ak klient neprevezme objednávku (nezdvíha telefón, nedvíha zvonček atď.), kuriér sa musí pokúsiť kontaktovať klienta aspoň trikrát na telefónnom čísle uvedenom na platforme BOLT FOOD a čakať s objednávkou na mieste doručenia aspoň 10 minút. Ak je Klient stále nedostupný a neprevezme objednávku, kuriér kontaktuje zákaznícky servis spoločnosti Bolt, aby spoločnosť Bolt mohla zrušiť dodávku a účtovať Klientovi plnú cenu. Kuriér dostane aj ďalšie pokyny týkajúce sa objednávky.

Home